Praktijk Lenz - Praktijk voor Psychiatrie, psychotherapie en coaching
Welkom op de website van
Thomas Lenz, psychiater/psychotherapeut

Op deze site vindt u informatie over de praktijk. Via de kopjes aan de linkerzijde kunt u informatie vinden over diverse onderwerpen. Hieronder en onder het kopje 'actueel'  staan algemene berichten.

De praktijkdagen zijn  dinsdagmiddag,  donderdag en vrijdag.

Wijzigingen in verband met COVID adviezen:
De praktijk is geopend binnen alle maatregelen qua desinfectie en afstand houden.

De voorkeur is om afspraken om te zetten naar Skype/Zoom waar mogelijk, zeker als u tot een risicogroep behoort of op leeftijd bent.

Voor iedereen geldt dat face to face afspraken mogelijk zijn en blijven (natuurlijk onder voorbehoud van de afwezigheid van symptomen)

DO’s om je mentale evenwicht te bewaren en versterken:

1 Verminder je sociale media activiteit en nieuws voor zover het corona betreft. Het levert niets op behoudens meer stress.
2 Zet je telefoon af en toe uit of op ‘niet storen’zodat apps of pings je niet steeeds alarmeren en je basisangstniveau vergroten
3 Ga minimaal eenmaal per dag een uur naar buiten. Wandel, kijk naar de lucht, geniet van de lentesignalen en deel dit!
4 Gebruik de tijd om klussen, die er altijd lagen, maar waar je nog niet aan toekwam nu te doen. Ruim de zolder op, orden de besteklade, besteed tijd aan afministratie. Een opgeruimde omgeving geeft de geest rust.
5 Pak een goed boek uit de kast. Herlees iets dat je mooi vond of neem een van de boeken die je wilde lezen, maar die onder een stapel verdween.
6 Zet je favoriete muziek op en vul daarmee de ruimte.
7 Maak je balkon of (volks)tuintje zomer klaar.
8 Kijk eens in mooie oude film of bekijk oude fotoboeken.
9 Werk creatieve ideeen uit die je had liggen. Een website updaten, concretere werk- woon- of relatieplannen maken
10 Zit je teveel in je hoofd, zet je dan aan bewegingsactiviteit: maak een lekker ingewikkelde maaltijd, ga tekenen of schilderen, etc, etc
11 Probeer minimaal elke dag twee mensen wat langer te spreken door te bellen, mailen of appen. Bij voorkeur bellen, omdat dat meer nabijheid geeft.
12 Bel die oude vriend of kennis, schijf een brief..
13 Geen rocketscience… houd een gezond slaap-waakritme aan en genotsmiddelen met mate!

Vakantie/afwezigheid:
De praktijk is in februari, maart, april en mei bereikbaar op werkdagen tussen 9 en 17.00 uur.
Vakantieperiodes:
maandag 8 juni  tot en met maandag 15 juni
woensdag 24 juni  tot en met maandag 13 juli
dinsdag 1 september  tot en met maandag 7 september

Wachtlijst/aanmeldingen:
In verband met andere werkzaamheden worden de uren dat er gewerkt wordt in de praktijk beperkter. Dat houdt ook in dat er op dit moment geen nieuwe aanmeldingen kunnen worden gedaan tot na de zomer van 2020. Er is dus een wachtlijststop.

Nota Bene: Pten die eerder in behandeling waren kunnen contact opnemen. Vanuit de eerdere behandelrelatie kan een uitzondering worden gemaakt op het bovenstaande in overleg met de Pt en de huisarts/verwijzer.
O
Wijzigingen per 2020:
Vanaf 2020 worden in de praktijk geen nieuwe behandelingen meer gestart voor kinderen en jeugdigen tot 18 jaar aangezien er geen contract meer is met de overkoepelende gemeenten.